deadline_1000

Deadline

roman 
Curtea Veche Publishing, 2010, 2011

Pagina cărții

Deadline este inspirat din două povești reale. Ediția în limba franceză a apărut la Editura Mercure de France (2013).
Traducere: Fanny Chartres.

Povestea din spatele cărții

Moartea misterioasă a unei tinere, despre care se bănuieşte că s-ar fi sfârșit de prea multă muncă, schimbă definitiv destinul mai multor oameni: un blogger timid cu vise de revoluţionar şi ambiţii de regizor, un şef de departament cu convingeri ferme despre viaţă şi muncă şi un artist neştiut care locuieşte în ghena unui bloc şi vede lucruri miraculoase. Ba chiar şi viaţa unui motan de apartament care descoperă bucuria libertăţii…

Poveștile lor suprapuse alcătuiesc un puzzle al lumii în care trăim, în care se amestecă goana după joburi, febra blogurilor şi a lumii virtuale, relaţii ratate, colaje ale Epocii de Aur, un oraş de provincie ruinat, un Bucureşti haotic şi zgomotos, micul univers din jurul unui bloc fost-socialist, lumea văzută de un om care a trăit toată viaţa la marginea ei şi obsesia revoluţiilor nefăcute.

Cronici - selecție:

Deadline_francais

Avec Deadline, la jeune Adina Rosetti trousse d’une écriture alerte le portrait en forme de fable d’une Roumanie en proie à la folie de la libéralisation sans frein. Un roman, qui, au delà de son aspect grinçant, pose des questions fondamentales sur le sens de la vie dans nos sociétés ultralibérales. (Alexis Liebaert, Le magazine littéraire)

Aves Deadline, Adina Rosetti dose habilement faits d’hiver, humour et satire pour signer un premier roman qui a fait du bruit dans son pays, parce qu’il est le triste symbole d’une société de plus en plus épuisée, comme la malheureuse Miruna. (André Clavel, Lire)

Dans Deadline, roman satirique branché sur l’époque, la jeune Miruna, 29 ans, qui travaille pour une multinationale à Bucarest, est retrouvée morte d’épuisement sur le canapé de son salon, au milieu de ses piles de dossiers. Une fable douce-amère sur une Roumanie à la sévère gueule de bois. (Marie Chaudey, La Vie)

Adina Rosetti joue la carte de l’humour et de la critique. Voisin médisants baignant dans une odeur de boulettes marinées, chefs aux crocs acérés, collègues moutonniers, personne n’échappe à son regard caustique. Son roman a eu un certain retentissement. Sans doute la Roumanie se reconnaissait-elle dans le miroir qui lui était tendu… (Florence Pitard, Ouest-France)

Du clochard céleste qui vit dans la cour de l’héroïne, au chef de cette dernière, un requin déboussolé par le départ de son épouse, tous ouvrent les yeux, trouvent l’amour, le succès, ou l’apaisement. Adina Rosetti impressionne par son aisance à varier les tons: réalisme saisissant lorsqu’elle peint un capitalisme mondialisé, à bout de souffle, humour et poésie quand elle décrit ses vies cabossées, plus une once de fantastique pour pimenter le tout: un auteur est né. (Stéphanie Dupays, Le Monde des livres)

Dramă middle class care surprinde toate obsesiile tehno-eco-bio ale unei generaţii captive între munca de birou şi viaţa de blog, Deadline este, prin construcţia inteligentă şi sofisticată a unei poveşti cu mai multe planuri, prin stilistica variată şi bine stăpînită, plus cîteva găselniţe reuşite, un debut remarcabil şi unul dintre cele mai bune romane ale anului 2010. (Marius ChivuDilema Veche)

Îngăduiţi-mi un artificiu retoric: cartea Adinei Rosetti are o mare meteahnă, anume aceea că este atât de bine scrisă, de constant bine scrisă, încât, purtaţi de muzica frazei, se întâmplă să trecem pe lângă personaje şi să uităm, preţ de o clipă, de poveste. (Daniel Nicolescu, Time Out)

Stăpânind la perfecţie mai multe registre stilistice, cu ironie şi un umor precis dozat şi de cea mai bună calitate, la numai 31 de ani autoarea reuşeşte să trimită în „realitatea” ficţiunii irizări de fantastic al cărui firesc nu este întîlnit decît la marii scriitori. (Răzvan Petrescu, scriitor)

Deadline, un roman al lumii contemporane, scris cu o siguranţă a tonului şi o precizie a construcţiei epice demne de un scriitor demult consacrat. Autoarea a reuşit ceea ce numai romancierii adevăraţi pot: să pornească de la fapte reale, împletind două poveşti de viaţă diferite, şi să creeze literatură sută la sută, cu o abundenţă a detaliului ce dovedeşte forţa incontestabilă a invenţiei narative. (Luminița CorneanuRomânia Literară)

Adina Rosetti nu adoptă tehnici bruscate, care să-i ameţească pe cititori cu flash-uri dintr-o realitate niciodată digerată pe deplin. Dimpotrivă, ţine foarte bine firele unei acţiuni pe mai multe planuri, mărturisind, în feluri diferite, aceeaşi dramă: de-a te consuma fără să te împlineşti. (Simona VasilacheViața Românească)

facebook_icon_40
twitter_icon_40
instagram_icon_40

adina.rosetti@gmail.com
© 2020 - Adina Rosetti